מנכ"ל האוצר: "לרעיון תוכנית החיסכון אין קשר לדרישה לקבל רטרואקטיבי"

    אבי יעקב 1 Comment on מנכ"ל האוצר: "לרעיון תוכנית החיסכון אין קשר לדרישה לקבל רטרואקטיבי"
    18:06
    08.05.24
    מנחם טוקר No Comments on פיני אינהורן חושף: מתי ייצא הלהיט הוואקאלי הראשון?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום לפני שתקציב המדינה מגיע למליאת הכנסת שוחח אבי מימרן במהדורה המרכזית עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד שאומר כי "הימים הם טרופים אבל תקציב הוגן עומד להיות מוגש לממשלה".

    "העברנו בקבינט הכלכלי חברתי את כל הרפורמות של חוק ההסדרים, הבאנו הרבה בשורות לאזרחי ישראל וגם בנושא הדיור הבאנו כמה צעדים וכן בבנקאות וכל זה בלי להעלות מיסים".

    קיימתם את ההתחייבויות?

    זה לא סוד שנעשה רידוד בהסכמים אצל כל השותפות הקואליציוניות אבל במסגרת הכללית כל ההסכמים כובדו.

    בקצבאות הילדים יש עליה דרמטית. כל ילד שיוולד אחרי העברת החוק יקבל 15 אלף ש"ח בגיל 18. ההורים יוכלו להחליט אם לשים את כל הקצבה בחיסכון זה יעלה הרבה יותר. יהיה לנער עם מה להתחיל את החיים.

    ומחר יבוא שר אוצר ויחליט לקחת את הכסף?

    ממש לא ניתן לקחת ממה שהופרש. שר אוצר יכול להחליט שהוא מפסיק להפריש קדימה. זה כמו פיקדון שיחרור של חיילים. אבל ברור שלא נוגעים באחורה.

    הרעיון לא להשתמש בכסף בשביל לסתום חורים אלא לתת לילד עצמו עזרה ביציאה לחיים יותר מאשר לתת עזרה להורים. ההורים יראו את אותם סכומים שהם ראו עד היום ועד יותר. חוץ מזה יש הפרשה.

    הוא הדגיש ואמר שלרעיון תוכנית החיסכון אין קשר לדרישה לקבל רטרואקטיבי. יש פה עניין עקרוני וחברתי חשוב. גם לא יכולנו לתת את הכל כי אז לא היה ניתן לעמוד בזה מבחינה תקציבית".

    ולמה אתם נגד מע"מ 0?

    בבדיקה שלנו ראינו שבצעד של מע"מ 0 רוב הכסף מזה הולך לעשירונים העליונים. במקום לתת מעשירון 0-4 הכסף הולך לעשירון 5-10. ברור לי שדרעי רוצה לעזור לשכבות החלשות ומבין שחבל להוציא כסף על מי שיש לו. אני מקווה שעד מחר נמצה את השיח עם ש"ס, ולדעתי גם הם יצביעו בעד התקציב.

    ומה יהיה עם מצוקת הדיור?

    אנחנו עושים אין סוף דברים לפתור את זה. יש מצוקה של יחידות דיור ואנחנו עובדים קשה במסגרת מחיר למשתכן לפתור את זה. בחודשים הבאים יוצאים כ-20 אלף יח"ד של דיור למשתכן. שר האוצר עובד קשה בשביל זוגות צעירים.

    לא בונים דירה ביום אחד. בעבר לקח 13 שנה מתכנון ועד מסירת מפתח, כיום אנחנו עובדים שיקח 5-6 שנים. אין פתרון קסם ל-120 אלף יח"ד אבל אנחנו משחררים חסמים כל הזמן ומנסים להוציא דירות.

    לסיום שוחח באב"ד על הבשורה לשכבות החלשות של כולנו. הוא מנה את הקצבאות לקשישים, דמי אבטלה לעצמאיים, התוספת לחיילים, הרפורמה במזון שעברה היום, האשראי בבנקים ועוד.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יש לי שאלה אחת שצריכה להישאל בקול ג ד ו ל : האם כחלון גם ויתר מההסכמים הקואליציוניים שלו? בתחום התקציב…???